Een marketingmix inzetten voor optimaal resultaat?

Je wil met je bedrijf groeien en daarvoor wil je zoveel mogelijk marketingkanalen inzetten om je doel van groei te bereiken. Heel slim! Het is namelijk handig om je klant via meerdere manieren te bereiken. Er wordt namelijk niet voor niets zo vaak geadviseerd om een marketingmix in te zetten. Het is wel voor het ene bedrijf eerder haalbaar dan voor het andere bedrijf dit in verband met de kosten.

Bovenaan in Google kosten

Als je wilt groeien met je bedrijf, dan is het inzetten van zoekmachine marketing door een zoekmachine marketing bureau vaak het eerste waar je mee begint. Dit omdat iemand die opzoek is in de zoekmachine al een behoefte heeft. Maar ja hoeveel gaat het dan kosten om bovenaan in Google te komen? Dit is echt heel verschillend qua branche aangezien er niet in iedere branche dezelfde hoeveelheid concurrentie aanwezig is. Er zijn namelijk nog genoeg bedrijven die weinig tot niks met hun marketing doen. Dus als er in jouw branche weinig online wordt gedaan, dan wordt het voor jou makkelijker om bovenaan in Google te komen.

SEO

Met SEO zorg je dat je wordt gevonden in Google zonder te adverteren. De bezoekers zijn dus op deze manier gratis, alleen moet je wel je website optimaliseren zodat Google jouw website hoger in de resultaten plaatst. Je betaalt vaak wel geld aan een bedrijf dat ervoor zorgt dat je website hoger in Google komt, maar niet om te adverteren.

Google Adverteren

Met adverteren in Google zorg je dat je gelijk gevonden wordt. De kosten die betaald voor een klik naar je website liggen heel verschillend. Als we kijken naar online marketingdiensten, dan kan je nog wel eens schrikken van de kosten, maar dat betekent niet dat het in jouw branche hetzelfde is. Adverteren op Google is echt wel zelf te doen, alleen zou je hiervoor wel wat tijd vrij moeten maken. Je kan in de beginfase gebruik maken van iemand van Google die je helpt met het opzetten van je campagnes.

https://allinone-media.nl/