Instagram IGTV-vooruitzichten: meningen van experts

In juni lanceerde Instagram de IGTV-app. Met deze tool kun je verticale Instagram-video’s tot een uur lang weergeven. Na twee maanden deelden marketeers en betaalde verkeersspecialisten hun mening over IGTV en gaven ze tips hoe u het kunt gebruiken om uw bedrijf te promoten.

Video’s zijn een van de meest effectieve manieren om uw bedrijf te promoten. Naast het verkopen van producten en diensten, heeft video invloed op het vergroten van bekendheid, reputatie en betrokkenheid. Gebruikers maken inhoud op IGTV en filmen deze op de telefoon in het “hier en nu” -formaat. Eigenaren van kleine bedrijven kunnen videocontent op hun smartphone maken en er meer van gaan produceren.

Niet-professionele video’s wekken meer interesse bij het publiek. Kijkers zien dat dergelijke video’s worden gemaakt door mensen zoals zij, en niet door professionals van tv.

Soms zijn de middelen die nodig zijn om een ​​professionele video te maken te groot en is het moeilijk te voorspellen wat het resultaat zal zijn. Door een video op je telefoon te filmen, kun je het publiek “betasten” en begrijpen wat ze het leukst vinden: wat als de accountant een geboren ambassadeur van je merk is?

Nu kun je zien hoe merken IGTV gebruiken: welke inhoud ze plaatsen, welke chips ze gebruiken. De vraag rijst: “Wat te doen met de video’s die voor andere locaties zijn gefilmd, omdat ze horizontaal zijn?” Er zijn drie opties om ermee te werken: bewerk ze als verticale video’s, voeg strepen toe aan de boven- en onderkant of draai de video 90 graden.

De eerste optie is de meest arbeidsintensieve, maar de meest adaptieve en “native”. De optie met strepen maakt het mogelijk om informatie over de strips zelf toe te voegen en de video informatiever te maken. Maar de derde optie kan negativiteit veroorzaken. Veel mensen zullen de telefoon niet in hun handen willen omdraaien en zullen door dergelijke inhoud bladeren. Maar als iemand geïnteresseerd is in dergelijke video’s, zal hij het scherm draaien en kijken. Daarom kun je zien hoe grote westerse merken dergelijke video’s posten: Dior, Nike Football, Red Bull, IKEA.

En pas na het afnemen van enkele tests op uw toehoorders, zal het mogelijk zijn om de vraag “Is het moeilijk om de telefoon om te draaien?”

Ik denk dat er advertenties en call-to-action-knoppen zullen worden toegevoegd aan IGTV. IGTV wordt een rivaal van YouTube genoemd, maar blijft ondertussen de meest populaire video-hostingservice met statistieken en zijn video-aanbevelingssysteem. Als je naar de “For You” -sectie van IGTV gaat, zullen er nauwelijks honderd procent hits in jouw interesses zijn. Daarom zullen verbeterde statistieken en het aanbevelingssysteem ondergeschikt blijven en zullen advertentietools de hoogste prioriteit hebben in de Instagram-applicatie.

Met IGTV-video’s kunt u niet alleen 24 uur, maar ook voor langere tijd in contact komen met het publiek. De app is geschikt voor het plaatsen van lange video’s over wat uw bedrijf doet, hoe u het product kunt gebruiken of hoe u zich op uw site kunt registreren.

Je kunt een klikbare link toevoegen aan een videobeschrijving op IGTV, terwijl je deze in Instagram Stories alleen kunt toevoegen als je account meer dan 10 duizend abonnees heeft en links in berichten niet klikbaar zijn. In die zin lost IGTV het probleem van kleine accounts op: het stelt u in staat promotievideo’s te publiceren en mensen naar de kooppagina te verplaatsen.

IGTV werd aangekondigd als een analoog van YouTube, dus de ontwikkeling zal in deze richting gaan. Hopelijk komt er een normale zoekactie op trefwoorden en eenvoudigere navigatie. En later komt er natuurlijk nog reclame bij.

Ik ben een van degenen die eerst naar nieuwe functionaliteit kijken en deze pas daarna gaan toepassen, dus ik heb IGTV nog niet gebruikt. Maar ik volg nauwgezet hoe mijn buitenlandse collega’s het gebruiken. Chris Ducker, een personal brand specialist, zette bijvoorbeeld video’s van zijn YouTube-kanaal om in video’s voor IGTV. Met behulp van het ScreenFlow-programma maakte hij een verticaal sjabloon, waarop hij een horizontale video plaatste, en gebruikte hij de ruimte boven en onder om promotionele informatie en links naar zijn site te plaatsen.

Sarah Morgan, auteur van de XO Sarah-blog, maakt een video op Instagram, de repost wordt automatisch naar een bedrijfspagina op Facebook gestuurd en er wordt inhoud voor twee platforms tegelijk gemaakt. Ze deelde dat in tegenstelling tot YouTube, waar auteurs pauzes uit hun toespraak halen, op IGTV houdt ze van een meer ontspannen gespreksindeling waarin je video op je telefoon kunt pauzeren en verwerken. Om met IGTV te werken, gebruikt ze de Splice, InShot, Record It!

IGTV wordt aangetrokken door de mogelijkheid om een ​​videobeschrijving en een link naar de site toe te voegen, zelfs als je geen 10 duizend abonnees hebt. De mogelijkheid om verkeer naar uw site te leiden, is een geweldige functie die IGTV heeft.

Volgens Ooyala bekijkt 57% van de gebruikers van mobiele apparaten lange video’s (20-40 minuten) tot het einde zonder het afspelen te onderbreken. IGTV kan een nuttige aanvullende tool voor bedrijfsontwikkeling zijn die adverteerders helpt gebruikers te informeren over producteigenschappen.

Dit geldt vooral voor die bedrijven die meer volgers op Instagram hebben dan op YouTube of andere video-hostingsites. Momenteel zijn er geen advertenties op IGTV, maar we zijn er zeker van dat een dergelijke mogelijkheid binnenkort zal verschijnen.

 

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

internet marketing is

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html